Otvoriti vlastiti restoran izazovan je zadatak. Ovi savjeti će Vam pružiti korisne informacije kako otvoriti i učinkovito voditi restoran. Sve ove čimbenike, poput odabira prave lokacije, zapošljavanja osoblja, kupnje opreme itd., trebali biste uzeti u obzir kako biste osigurali uspješan početak Vašeg restorana. Evo kratkog plana kako otvoriti i voditi restoran:
1. Napravite poslovni plan i oblikujte koncept
Izrada poslovnog plana i formiranje vizije Vašeg budućeg restorana najvažniji su koraci u cijelom procesu. Ako ste došli na ideju o otvaranju restorana, tada ćete zasigurno imati koncept o načinu na koji će raditi, po čemu će biti jedinstven, te gdje ćete ga locirati.
Razmislite o svakoj pojedinosti – od naziva i identiteta Vašeg restorana do tlocrta, interijera, opreme, financiranja… Zatim počnite s izradom konačnog poslovnog plana. Trebali biste se usredotočiti na temeljitu analizu tržišta, različitih segmenata, prednosti i nedostataka Vaših konkurenata. Na taj ćete način moći iskoristiti sve postojeće slabosti na tržištu. Ideja poslovnog plana je ne ostaviti neki aspekt posla zanemarenim. Pravni, financijski, operativni i marketinški – svi su ti dijelovi iznimno važni za Vaš uspjeh.
2. Razmislite o financijama
Najvažnija stvar je kako ćete upravljati financijama i računovodstvenim dijelom svog poslovanja. Angažirajte računovođu koji će se pobrinuti za upravljanje financijama. Tako ćete osigurati da nećete pretrpjeti gubitke zbog neočekivanih troškova ili pogrešno izračunatih troškova za operativne procese.
3. Pronađite najbolje mjesto za otvaranje restorana
Prije nego odaberete mjesto na kojem želite otvoriti svoj restoran, razmislite o čimbenicima poput demografije, konkurencije, potencijala potrošnje potrošača itd. Bez obzira koliko je Vaša usluga dobra, pobrinete se da Vas primijete odabirom dobre lokacije i učinkovite marketinške strategije.
4. Dokumentacija
Registrirati možete ugostiteljski obrt ili j.d.o.o. Od nadležnog ureda za gospodarstvo potrebno Vam je rješenje da prostor i oprema ispunjavaju propisane uvjete. Za utvrđivanje minimalnih tehničkih uvjeta nadležan je ured državne uprave. Prije otvaranja, svakako pročitajte Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti. Ako Vam je potrebna pomoć, Hrvatska obrtnička komora nudi besplatno savjetovanje.
5. Usredotočite se na zapošljavanje i organizaciju osoblja
Nakon što zaposlite stručno osoblje, želite ga i zadržati. Možete posluživati najbolju hranu u gradu, ali ako nemate profesionalnu uslugu, doživjet ćete financijske gubitke, ali i naštetiti ugledu. Zato biste trebali utrošiti vrijeme na pronalaženje pravih ljudi koji će voditi Vaš restoran. Imajte na umu da su svi zaposlenici lice Vašeg restorana, od konobara do kuhara. Zato se okružite profesionalcima koji znaju vrijednost svakog.
Vaši zaposlenici su oni koji su u stalnom kontaktu s Vašim klijentima. Oni znaju što se posjetiteljima sviđa i znaju koji se dijelovi poslovnog procesa mogu optimizirati. Zato biste trebali poticati svoje osoblje na kreativne ideje o obrocima i pićima, usluzi, događajima i sl., te ih nagraditi za angažman. Na taj ćete način formirati obitelj, a ne tipičan odnos šef-zaposlenik. Vaš restoran ideja je u koju bi Vaši zaposlenici trebali vjerovati. Jedini način da istaknete svoje poslovanje je sljedeći vlastitu filozofiju.
6. Digitalizirajte poslovanje
Svoje poslovanje možete učinkovito istaknuti primjenom sofisticiranih tehnoloških rješenja, te tako steći konkurentsku prednost. Odaberite ugostiteljsku opremu nove generacije, koja je pouzdana, trajna, lijepog izgleda, koju možete prilagoditi vlastitim potrebama. Dokazani način za stjecanje prednosti je ulaganje u profesionalni POS sustav upravljanja restoranima. Tako možete centralizirati različite procese za čije je upravljanje obično potrebno značajno vrijeme i resursi. Profesionalni POS sustav pomoći će Vam optimizirati operativne procese, povećati produktivnost i učinkovitost, te povećati zadovoljstvo kupaca. Integriranjem digitalizacije u Vaš restoran jednostavno ćete upravljati plaćanjem, zalihama, osobljem, poboljšati cijeli proces naručivanja i samonaručivanja, ali i prikupiti i koristiti različite podatke.
7. Izgradnja prepoznatljivog branda
Za izgradnju prepoznatljivog brenda potrebno je vrijeme. No, o tome biste trebali razmišljati od početka. Budite jedinstveni i iskoračite. Saznajte koje su potrebe kupaca i što oni najviše cijene. Stvorite savršen spoj ukusne hrane i visokokvalitetne usluge.
8. Uložite u marketing.
Trebali biste opisati sve marketinške kanale koje namjeravate koristiti kako bi Vaš brend bio prepoznatljiv. Opišite proces promocije, strategije, prisutnost na društvenim mrežama i sl. To će Vam pomoći definirati put kojim možete krenuti kako biste dosegli svoje potencijalne kupce i svoj restoran postavili na tržište.
Ovaj je proces ključan za definiranje Vašeg kratkoročnog i dugoročnog uspjeha. Nakon što steknete vizualni identitet, usredotočite se na najučinkovitije načine ciljanja različitih skupina potencijalnih kupaca. Diverzifikacija tržišta unutar niše restorana pretežno se vrši prema dobnim skupinama. Svaka skupina ima svoje potrebe i očekivanja, a Vaš cilj je pronaći svoju ciljnu nišu i postati lider u njoj.
9. Projektiranje
Tlocrt je obično potreban kada se restoran sprema izgraditi od nule ili potpuno preurediti. Ideja tlocrta je vizualizirati dizajn budućeg restorana i naznačiti kako će se upravljati glavnim građevinskim procesima kao što su električni radovi, vodovod… Prilikom izrade tlocrta treba identificirati svu opremu restorana poput parno konvekcijske pećnice, hladnjaka i sl. Angažirajte firmu koja ima iskustva u projektiranju, kako bi sve teklo prema planu.
10. Otvaranje restorana
Kako otvoriti i voditi vlastiti restoran složen je zadatak koji zahtijeva puno vremena i sredstava. No, u digitalno doba količina informacija i korisnih alata koji su dostupni na internetu čine cijeli proces manje kompliciranim i dugotrajnim. Istražite i usredotočite se na definiranje svoje jedinstvene ideje. Slijedite filozofiju koju želite unijeti u svoj posao i uspjet ćete!